sobota, 10 stycznia 2015

mBank wczoraj i dzis

mbank.pl
Większość pełnoletnich klientów banku pamięta jeszcze początki bankowości internetowej w Polsce. Pionierem w tym segmencie na naszym rynku był oczywiście mBank. Jako pierwszy zdecydował się na świadczenie usług całkowicie online, to znaczy bez stacjonarnych oddziałów. Dziś w tym kierunku poszło także wiele innych banków, zaś sam mBank doczekał się sieci oddziałów.



Rozwój bankowości elektronicznej


Początki nie były łatwe klienci nie ufali nowo wprowadzanym rozwiązaniom. Większość obawiała się niższego poziomu bezpieczeństwa przy operacjach wykonywanych przez siec. Dlatego początkowe opinie o mBanku były bardzo rożne. Od pozytywnych zachwalających niższe koszty prowadzenia konta, po negatywne zawierające zarzuty o potencjalne obniżenie standardu obsługi i bezpieczeństwa. Stąd oferta banku była początkowo kierowana głownie do młodych klientów. Młodzi jak wiadomo są bardziej podatni na reklamę i o wiele szybciej przyswajają sobie nowinki technologiczne.

Kontrowersyjne kampanie reklamowe


Wejście na rynek zdominowany przez kilka największych banków nie było łatwe. Polacy byli przyzwyczajeni do wizerunku banku z duża placówką i siecią oddziałów w prawie każdym mieście. Po czasach PRL ciągłe kolejki w oddziałach nie dziwiły prawie nikogo.
Byliśmy jako naród przyzwyczajeni do tego ze w banku trzeba „odstać swoje” w kolejce aby cokolwiek załatwić. Co ciekawe większość Polaków w tamtym okresie nie posiadała konta w banku. Uważając posiadanie rachunku osobistego za drogi luksus, z którego korzystają głownie bogaci.
Starsi klienci mBanku zapewne pamiętają jeszcze dość kontrowersyjna kampanie reklamowa banku. Zatytułowaną „Nie funduj bankowi marmurowych schodów”. Jak nie trudno zgadnąć taka akcja reklamowa była bardzo skuteczna na skostniałym wtedy polskim rynku bankowym. Hasło podchwycone przez dziennikarzy i powtarzane przez media było solą w oku dotychczasowych banków w Polsce.

Ewolucja nazewnictwa bankowości internetowej


Początkowo bankowość online dostała nazwę bankowości internetowej. Wiązała się z popularyzacją Internetu w Polsce, który w tamtym okresie zaczął masowo i powszechnie pojawiać się w domach. Następnie spopularyzowano nazwę bankowości elektronicznej. Obecnie często mówi się także o bankowości mobilnej, czyli dostępie do usług bankowych poprzez telefony i tablety. Warto w tym miejscu przypomnieć, iż z obojętnie jakiego urządzenia korzystamy. Niezależnie także od tego czy operacji dokonujemy w aplikacji zainstalowanej w telefonie czy tez serwisie transakcyjnym banku, nadal korzystamy z bankowości internetowej. Czyli operacje bankowe wykonujemy za pomocą sprawdzonego i znanego od dawna Internetu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz